dinsdag 12 december 2017

Nog een keer Poppie


Nog één keertje dan (voorlopig), met pakjesavond was er nog een pakje voor Poppie (patroon van Septemberspring) met een lekker warme sjaal en een tas (patroontjes uit het boekje Mijn gehaakte pop van Isabelle Kessedijan. Hier nog een keer de sjaal (gehaakt van een restje sokkenwol):


Het patroon van de vilten schoentjes komen uit Poppen, het digitale tijdschrift van Blomsterstuga (Dita Blom), hoewel de meeste patroontjes van haar Dibie pop Poppie ook goed passen, zijn de schoentjes wel wat aan de krappe kant, maar het kan net.


Een paar warme laarzen heeft Poppie ook nodig natuurlijk, het patroon weer met inspiratie van Mijn gehaakte pop, maar wel aangepast. Poppie leeft kennelijk op grote voet...


Ik had ook een picknickkleed gemaakt (van het Poppennummer van Blomsterstuga - ik kom er net achter dat ik geen foto heb, en het is donker nu ik dit schrijf, misschien komt dan nog een keer met daglicht, op zich een simpele lap van ca. 50x50 cm met aan beide kanten een leuk bos stofje, en een bandje om 'm op te rollen.) In Mijn gehaakte pop stond een leuk cupcake patroontje, ideaal om wat restjes katoen op te maken.


Voor dit jasje gebruikte ik het pyjamajasje patroon uit Mijn gehaakte pop, wel de mouwen iets wijder en langer gemaakt, verder paste het goed.


Een broek had Poppie ook nog niet, hiervoor gebruikte ik een patroon van  Zonnekindpatronen maar wel aangepast, het bovenstuk een flink stuk korter en de broekspijpen een heel stuk langer. 

Meer poppennieuws op deze dinsdag poppendag:

2 opmerkingen:

  1. Die popje, die is samen met haar poppenmoeder flink verwend dit jaar. Goed voor uren speelplezier :)
    Groetjes Anit

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk gemaakt! En het allerleukst is toch dat je dochter zo graag met Poppie speelt...

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!