dinsdag 5 december 2017

Nog een outfit voor Poppie


Zondagochtend lag er weer een pakje voor Poppie in dl's schoen. En dl houdt wel van blauw, dus toch weer met blauw aan de slag geweest.


Het patroon van de jurk komt uit het boek Mijn Gehaakte Pop van Isabelle Kessedijan. De gehaakte pop die daarin staat heeft ongeveer dezelfde maat als Poppie. Poppie heeft een wat kleiner hoofd, en een wat groter lijf, het patroon van het jurkje haakte ik 4 steken groter en wat langer dan in het boek, zodat het past, ook met een shirtje eronder.


Het hoedje komt uit hetzelfde boekje. Het ondershirtje is naar het patroon van Blomsterstuga dat ik al eerder in het wit maakte voor onder het Zweedse klederdracht setje.


De vilten schoentjes komen van de eerder genoemde website met Zonnekindpatronen. En daar komt ook het patroon van het vestje vandaan. De schoentjes passen perfect, het vestje vond ik wijd om het lijf en de mouwen kort zoals je ziet.


Dl was er blij mee en Poppie moest het direct aan. Ik ben benieuwd welke combinaties zij zelf straks nog zal maken.

Meer poppennieuws op deze Sinterklaasdag:

7 opmerkingen:

  1. Leuk setje! En dan ook nog schoenen er bij... dat lijkt me zo moeilijk..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. I love everything and love dolls😍 beautiful work lovely clothes 🌹💟🌹

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een super leuk setje is het geworden.
    Ja dat is leuk hé, als de dametjes zelf gaan combineren.
    Fijne avond, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Poppie ziet er prachtig uit in haar nieuwe outfit!!!
    Fijne week.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een schattige kleertjes heeft poppie aan!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. prachtige outfit. De hoed en schoenen maken het helemaal af. Chapeau <3. liefs, Mariam

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!