dinsdag 2 mei 2017

Dinsdag Poppendag


Afgelopen week mocht Poppie mee op vakantie naar Zweden. (Ken je haar nog? Gemaakt naar het patroon van Septemberspring.) En om daar ook wat te handwerken te hebben nam ik een pakketje mee van Blomsterstuga om een nieuw setje kleren te maken voor haar, geïnspireerd (heel toepasselijk) op de Zweedse traditionele dracht.


Eerst de rok van een Zweeds stofje. En daarna het t-shirt waar alleen nog even drukknoopjes aan gezet moeten worden, die zaten er niet bij en ik had van tevoren niet het patroon gelezen.


Alles maakte ik met de hand, want ik had uiteraard geen naaimachine meegenomen naar het vakantiehuisje.


Ik had ook niet helemaal genoeg naaigaren meegenomen, gelukkig hebben ze dat wel in de supermarkt dus dat probleempje was snel verholpen, en kon ik het schortje maken.


Een tas van vadmal hoort er ook bij.


Poppie wilde daar graag mee op de foto. Nou oké dan.


En toen nog het vestje, ook van vadmal een geweven en gevilte wollen stof. Met daarop wolborduurwerk (yllebroderi).


Ook de achterkant is geborduurd trouwens, maar daar heb ik geen foto van gemaakt, zie ik nu. Wat denk je, is Poppie blij met haar nieuwe outfit?


Kijken of er meer poppennieuws is bij:

Es,
Jannie,
Prie Praat,
Ria 
Rita,
Rozemarijn en
Sandra!
Tinne

7 opmerkingen:

  1. Wat een prachtig setje kleding heb je gemaakt. En nog wel met de hand. Is niet te zien zooo netjes. Chapeau. Het staat je popje goed.
    Liefs,
    Mariam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi!! de Zweedse kleertjes.
    Ik heb ze laatst ook gemaakt, leuk om te doen he?!
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat mooi! Dat is nog eens een speciale herinnering aan je vakantie!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik denk dat poppie niet meer mee naar huis wilde met die mooie klederdracht.
    Groetjes, Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat vestje en tasje, heel mooi gemaakt en tuurlijk ispoppie blij.
    Leuk idee, die klederdracht kleertjes.
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een goed idee om het popje tijdens de vakantie in Zweden helemaal aan te kleden in Zweedse stijl. Ik vind het erg leuk geworden.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!