donderdag 29 december 2016

Huisje


Een tijdje geleden liet ik een paar boompjes zien die ik samen met mijn zusje aan het maken was. Daar hoorde ook nog een huisje bij, en die kreeg ik net voor Kerst nog af.


De achterkant heb ik simpel gehouden, omdat je die toch niet veel zult zien, zoals mijn zusje zeer terecht opmerkte.


Even wat dichterbij laten zien, in het boompje zitten kraaltjes als 'besjes'. Voor het ene raam 'kerstballen' van pailletjes en een gordijntje van oya, voor het andere raam een gordijntje van naaldkant en een frivolitébloem in een potje van een stukje stof.


Voor de kleine raampjes aan de voorkant is een sterretje geborduurd met zilverdraad.


Ik merk wel dat ik van dit mini gepruts wel heel blij wordt, en er veel creativiteit in kwijt kan. Het lastigste is dan nog bepalen wanneer het klaar is. Ik heb nog wel getwijfeld of ik aan de achterkant toch nog iets zou maken, of op dak nog iets moest... maar ik laat 'm zo.


Hij staat nu op de kersttafel naast de kerstboom, met de boompjes die erbij horen. Hier zie je gelijk de tweede kant van het boompje die ik nog niet had laten zien, maar zo op de foto is het niet heel duidelijk realiseer ik me nu. Ik gebruikte daarvoor een effen stofje met schuin kantjes erop genaaid.


Was erg leuk om te maken, en ook fijn dat het nog met Kerst op de tafel kon pronken. Laat mij maar lekker prutsen!

2 opmerkingen:

  1. Ik kan me het helemaal voorstellen, dat je daar blij van wordt! Wat een schattig huisje en al die details om aan te werken.. Je zou er volgend jaar iets aan toe kunnen voegen en er een klein jaarprojectje van maken. Zo is het al een beeldje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Superleuk gedaan! Wat een sfeer straalt die lieve huisje uit... Ik vind het zo´n leuk idee, ik ga het even pinnen hoor!

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!