dinsdag 29 november 2016

Dinsdag Poppendag


Zo nu is ze dan helemaal aangekleed en klaar. Het patroon van de pop komt uit dit boek van Marij Rahder:


De jurk komt ook deels uit het boek, maar daar heb ik al meer mijn eigen fantasie op los gelaten. Het lijfje is (net als de pop zelf) van vilt, de rest katoen.


De jurk sluit met een knoopje op de rug, zodat die ook uit kan en ze in haar ondergoed zit. Mocht ik (of dl) dan ooit zin hebben in een andere outfit voor haar dan kan dit.


Ik vond haar nekje niet zo mooi aan de achterkant, en daarom vond ik dat ze een shawl nodig had. Tja... allerlei ideeën en technieken passeerden de revue, maar uiteindelijk koos ik voor eenvoudig een gehaakte omslagdoek naar het bekende 'South Bay' patroon. Ik vond een tekening HIER.


En haakte met DMC perlé 8 in ecru met haaknaald no. 1. Lekker priegelen dus. Maar ik vond het wel leuk om te doen.


Op het eerder genoemde blog stond er ook een randje bij, maar toen ik daar aan toe kwam, was de laptop buiten bereik, en had ik alleen de telefoon. Gek genoeg vond ik toen een andere site, met hetzelfde haakschema van de South Bay, maar een ander afwerkrandje. Die heb ik toen maar genomen. Het patroon van de rand vind je HIER.


Volgens mij is ze er wel tevreden mee, wat denken jullie?


Meer poppennieuws bij:


6 opmerkingen:

  1. Ze ziet er heel tevreden uit. Het is echt een geweldige dame geworden! Knap gemaakt!
    Groetjes, Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ze kijkt erg blij dus ze is tevreden. Ze is erg mooi geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi gedaan! Heel erg leuk, die mooie omslagdoek in priegelformaat!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. En zo werd de pop mooier en mooier ... Prachtig jurkje en met de omslagdoek is het werkelijk een plaatje!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind je pop echt geweldig geworden, zo mooi en alles zelfgemaakt, prachtig en nu helemaal af met haar omslagdoek!
    Rita

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!