dinsdag 24 november 2015

Update Poppie


Met alleen een lijf vond dl het maar vreemd, maar nu er benen aan zitten, sjouwt ze er weer mee rond. Een schoentje heb ik ook af, en die past nog ook. Ik had het schoentje eerder gemaakt dan de voeten, dus ik kon tijdens het haken nog niet meten of het zou passen. Maar gelukkig het past. Dus ik ben nu ook bezig met het tweede schoentje.

Bij het patroon staan ook twee bloemetjes beschreven, Ik heb ze beide gemaakt om te kijken hoe ze uitvallen. Waarschijnlijk ga ik de kleine bloemetjes op de schoentjes naaien. Het crème garen had ik ook voor de bloemetjesdeken gebruikt, al was het wat dun. Het garen had geen label meer, dus ik weet niet wat het is, maar perfect geschikt voor naald 2, dus ik wil er ook een hemdje en broekje van breien voor Poppie. Nou goed, ophouden met 'kletsen' en snel weer aan de slag!


Bovenstaande typte ik zaterdag, intussen ben ik weer verder, heeft Poppie billetjes, armen en twee schoentjes.


Vandaag vond ik achter in de kast nog geschikt garen om de haartjes van te maken, en ze krijgt nog oortjes. En kleertjes natuurlijk, veel te koud voor een bloot Poppie tenslotte. Er wordt al aardig mee gesjouwd, en een foto maken zonder een stukje dl bleek onmogelijk. Nooit gedacht dat ik zo'n poppenmeisje zou krijgen.


5 opmerkingen:

  1. Ik kan me heel goed begrijpen, dat Poppie meteen in de arm genomen is... Zo schattig, zelfs nu ze nog niet helemaal in de keertjes zit...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het begint er al aardig op te lijken en hoe grappig die schoentjes.
    Zulk soort eigen gemaakte popjes doet mij altijd denken aan het ontstaan van de inmiddels wereldberoemde Käthy Kruse pop.
    Heb paar maanden geleden hierover een speelfilm op TV gezien,prachtig.

    Dat je dochtertje maar veel plezier mag beleven aan haar poppenkind.

    Lieve groet en fijne dag,
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Very cute at least her feet are warm now :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het poppenkind wordt leuk! Mooie foto, zo op je deken. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Poppie wordt mooi!
    Vind het elke keer ontroerend de foto met je dochter! x

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!