woensdag 19 augustus 2015

Vijgen


Na de zachte winter afgelopen jaar, kan ik nu voor het eerst vijgen oogsten van onze eigen boom! Ik heb eigenlijk nog niet eerder verse vijgen gegeten, dus ik was wel heel benieuwd. Aan een vijg waren de wespen al begonnen, dus dacht ik dat die wel rijp genoeg zou zijn om te proeven. Heel zoet!

Vijgen zijn lastig in dit klimaat, omdat de vruchtjes voor volgend jaar nu al gevormd worden. Kans is groot dat die in de winter bevriezen. Maar goed, dat is deze winter dus niet gebeurd, en ik ben best een beetje trots op onze eigen vijgjes.

4 opmerkingen:

  1. I have two neighbors that have these plants and I will try this someday, I think you will enjoy this and it is very exciting!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. I always try to understand your blog with my little bit of Afrikaans. When I saw the heading, I thought 'figs/' Yes, figs! Wonderful to have your own figs. They grow well in this area. My husband planted a tree that is not yet bearing, but neighbours usually give me some to make jam and chutney with.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk vijgen zo van de boom. Op een camping in Portugal stonden er enkele. Als de kippen in de boom zaten dan wisten we dat ze rijp waren. Groetjes Gré

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk..je eigen vijgen, een van mijn favoriete vruchten , ik koop ze wel eens in de winkel...niet vaak, want ze zijn best prijzig...

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!