zaterdag 18 juli 2015

Oeps


Ergens bij de opruimwoede van vorig jaar is er een doosje viltpopjes tussendoor geslipt... nu kwam ik dat open doosje weer tegen en het zag er afschuwelijk uit. De motten hebben ernstig huisgehouden. Zo zonde. Bovenstaande Tintangel ontwerpjes kwamen er redelijk zonder kleerscheuren af. Twee andere muizen heb ik weggegooid.


Deze genaaldvilte figuurtjes (en de kabouter linksonder, die gemaakt was van zelfgevilt vilt) vond ik de moeite van het redden niet waard en liggen nu in de kliko. Maar ik wilde toch nog even een fotootje ervan maken, ik heb zoveel plezier gehad aan het maken ervan!


Met de konijntjes viel de schade mee, alleen een staartje gehalveerd. En m'n dochtertje vond ze leuk, had ik nooit kunnen denken toen ik ze maakte. Tja, het ruimt wel goed op zo, en stiekem verheug ik me erop weer seizoenstafeltjes te kunnen maken als mijn dochtertje wat groter is.

4 opmerkingen:

  1. Wat jammer van het werk het was een leuk tafereeltje.
    Maar zo blijf je wel bezig. Groetjes Gré

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou die figuurtjes kunnen met recht zingen ' heb de mot in m'n lijf '
    Tja,motten weten precies waar ze hun eitjes afzetten om er zeker van te zijn dat de larven genoeg voedsel hebben voordat het motten worden die weer uitvliegen.
    Heb het jaren geleden ook eens ondervonden dat ik in de huiskamer steeds kleine motjes zag vliegen,kwam er niet meteen achter waar dat vandaan kwam,stopten overal anti mottenstrips tussen de singels van stoelen en bank en kwam er later achter dat het uit de schaal met gedroogde sinaasappelschijfjes en ingedroogde granaatappels kwam, ook natuurlijk materiaal en goede voedselbron voor larven.
    Inspecteer na die tijd wel regelmatig de brooddeegkransjes en gedroogde peper/paprika slingers uit Hongarije in de keuken.

    Weer een nieuw handwerk project om aan te beginnen en Gwen zal het zeker leuk vinden.

    Fijn weekeind,
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  3. eerst en vooral ! je naaiwerk met de fretjes gaat super mooi worden ! Mijn dochter maakt ook vilten uiltjes en hondjes ! Al goed dat de konijntjes het hebben overleefd want ze zijn leuk om te zien
    De creaties van mijn dochter kan je zien etsy :
    creadivacreations !

    groetjes
    diane

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een pech dat je mooie figuurtjes zijn aangetast door de motten, gelukkig dat niet alles weg hoefde. Je konijntjes en Tintangelfiguurtjes zijn schattig, geen wonder dat je dochtertje er weg van is. Groetjes, Nienke

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!