zondag 4 mei 2014

Renulek's frivolité patroon


Op diverse blogs kwam het al voorbij, en een paar maanden geleden zag ik bij haar ook zo'n mystery patroon dat uiteindelijk een heel mooi kleedje werd. Nu ben ik niet zo heel erg van de kleedjes, maar het leek me toch wel leuk hier ook eens aan mee te doen. Het blog van Renulek is in het Pools, maar de foto's zijn duidelijk genoeg. De verschillende rondjes staan gewoon onder elkaar, dus makkelijk te vinden.

Ik gebruik Ricamo van Adriafil, een perlé 8 garen in twee kleuren, overlopend en effen. En ik heb gekozen voor de frivoliténaald, nummertje 6. Ik had nog niet eerder met dit garen gewerkt, het is glad genoeg, werkt best prettig. Alleen is perlégaren niet zo stevig als een gemerceriseerde katoen, dus als ik het echt als kleedje zou willen gaan gebruiken, zou het gesteven moeten worden.

Ik heb niet van alle ronden foto's gemaakt, en heb nu net een beginnetje gemaakt aan de 4e toer. En ik vind het wel erg leuk om te doen rn ik ben benieuwd naar de uiteindelijke maat, hij kon best eens aardig groot gaan worden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!