zondag 27 oktober 2013

Muts 'Foley'


Het patroon heet 'Foley' en is van Dutch Wool Diva. De foto's op het patroon tonen een meisje, en dat maakte mij even aan het twijfelen of de muts wel groot genoeg zou zijn voor mij, want ik heb nu eenmaal een grote kop (tja, waar moet ik anders al die wijsheid laten hè - uch uch). Gelukkig kon ik het model even passen in Groningen, en hij bleek voor mij groot genoeg.


Tja, ik ben niet zo dol op op de foto gaan, maar een muts kun je moeilijk anders showen hè. Geheel tegen mijn gewoonte in nam ik ook het voorgeschreven garen voor dit project, alleen in een ander kleurtje. Het heet 'Diva Donegal DK', en voelt zacht aan.


Het patroon heeft een bijzonder boord, je begint met een tijdelijke opzet, en dan vouw je de eerste naalden naar binnen, tijdelijke opzet weghalen, en samenbreien met het patroon - dat had ik nog niet eerder gedaan. Het stond allemaal duidelijk genoeg beschreven om dit ook te kunnen doen, en hierdoor is de muts zo netjes afgewerkt, dat je 'm ook zo kunt dragen, het wordt dan bijna een hoedje.

8 opmerkingen:

  1. Wat een dot van een muts, hij past heel mooi op je hoofd en staat je enig.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat mooi gemaakt!
    Bedankt voor het linken bij : link je creatie. op mijn blog http://renskecreatief.blogspot.com

    Groetjes Renske

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig mutsje in een hele mooie kleur en garen. Jij showt het ook als een echt model. Groot hoofd zal wel meevallen, je hebt gewoon een prachtige bos haar.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een hele mooie muts, knap ajourpatroon en in een leuk kleurtje! Ze staat je bovendien prachtig!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Corina,
    Schitterend is je muts.
    Las dat je frivolité lesdag ook weer een succes is geweest, toppie hoor.
    Groetjes Rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi patroon, en fijn model ook. Is die tijdelijke opzet hetzelfde als de 'onzichtbare' opzet?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wow, wat een mooi patroon! De muts staat je trouwens goed.

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooie muts ik heb deze herfst al drie mutsen gehaakt. 2 vooor mezelf (een uiltje en een rendier ) en 1 voor mijn kleine buurmeisje van 2 ( een soort koeienhoofd)

    groetjes janine
    13 jaar

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!