zaterdag 11 mei 2013

Bloemen voor mij


Flowers for Me heet het hoekblok van de quilt Heart's Desire, naar het ontwerp van Esther Aliu. Vorig weekend zocht ik de stofjes bij elkaar en donderdag begon ik de rand met puntjes te paperpiecen.


De groene rolletjes stof bracht mijn zusje een keer voor me mee, ze passen er perfect bij! Linksonder ligt een bloemetjesstofje, dat ik een tijdje terug kocht, ik vond het zo leuk. Ook die blijkt er prima bij te passen.


Ik heb bewust de zigzagjes andersom gedaan als in het voorbeeld, zodat het bruine stofje langs het witte stofje van het hoekje komt. Die hoekjes had ik een hele tijd terug al gemaakt.


De bloempot was simpel, die moest vanuit de hoek komen. Maar om de rest dan goed geplaatst te krijgen... mijn lichtbakje is maar klein, dus ik heb deze keer het patroon en de stof op de vitrage gespeld en zo de buitenlijnen overgetrokken.


Eerst moesten de takjes, dan kon de rand van de pot...


Dan de bloemen... zoals altijd had ik me weer verkeken op het hoeveelheid werk... wat een klus. Het patroon overtekenen op vliesofix, op de stof strijken, uitknippen, papier eraf peuteren, juiste plaats bepalen, vast strijken... tussendoor nog eens nadenken over wat de goede volgorde is. Ik ben er gisteren een groot deel van de dag mee zoet geweest...


Wat ik ook wel leuk vond, is dat het rode stofje uit Zweden nu ook gebruikt wordt. Het groene stofje heb ik al een paar keer gebruikt, maar van deze nog nauwelijks.

Zoals je misschien gezien had op de eerste foto steken de takjes en blaadjes uit buiten dit blok. Die losse stukjes zitten nu even in een doosje. Ik kon niet laten even te kijken hoe dat zou worden, dus even een blok ernaast gelegd:


Zometeen nog even de juiste kleuren borduurzijde erbij zoeken en dan kan ik weer aan het festonneren. Ik weet nog niet zeker trouwens of alle 4 de hoekblokken hetzelfde worden, maar dat merken we vanzelf. Ik vind het zelf wel een heel gaaf blok geworden, en de ervaring heeft intussen geleerd dat het van festonneren alleen maar mooier wordt.

5 opmerkingen:

  1. Wat een leuke stofjes zo bij elkaar, en wat wordt jouw quilt mooi.

    Fijne weekend Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Eersteklas eyecandy, Corina, wat een prachtige combinatie van kleuren, stoffen en patroon!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit wordt echt héél mooi, Corina!
    Ik had geen idee hoe je de motiefjes op de stof kreeg, maar dat gaat dus met Flisofix. Het resultaat is prachtig. Die bloempjes buiten het blok: echt leuk!
    Groetjes, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. een prachtig blok, vind vooral de kleurcombinatie bijzonder mooi

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!