zaterdag 27 april 2013

nog een keer Magic


Heb je dat ook wel eens, dat je de ene week niet verzonnen kunt krijgen wat je op je blog moet vertellen, en de week erna kun je niet kiezen wat je het eerst vertelt. Er staat ook nog een rijtje tuinfoto's voor jullie klaar, maar die schuift toch maar weer op. Vandaag ben ik begonnen om een deel van de losse Magic blokken aan elkaar te zetten. Ik begon met de hand, omdat ik dacht dat ik het op die manier netter kon, maar na anderhalf blok leek me de naaimachine training ook niet verkeerd...


Hier en daar zette ik er strookjes tussen. Gelijk een handige manier om het warmere bruin dat ik later pas toegevoegd heb, nog wat mee te benadrukken. Sommige blokken kregen rondom een rand. Het blok dat je bovenaan links er half op ziet staan, zit nog niet vast, maar al wel aan z'n linkerbuur. De lege plekjes worden nu ook duidelijker. En ik heb nog even de quiltstofjes doorgepluisd, intussen bleken er nog wel wat meer stofjes geschikt.


Toch een heel ander gezicht al hè? Het zou zomaar kunnen dat er straks her en der nog wat borduursteekjes bij komen, en ooit moet het geheel gequilt gaan worden natuurlijk. Het was een heel gepuzzel, maar het wordt wel veel meer één geheel zo, dat maakte het wel weer heel leuk om te doen. Maar eerst verder met ander plannen, en ondertussen rustig verder broeden op kleine blokjes om de gaatjes te vullen. Voor nu ligt hij weer in z'n deken gerold onder de kast...


5 opmerkingen:

  1. Helemaal niet erg dat de Magic weer voorbij komt. Het is de moeite waard om hem nog eens te bekijken. Je zult er zelf ook wel steeds iets anders in zien en ideeën krijgen, denk ik.

    Fijne zondag en een lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het wordt weer een uniek stuk, Corina. Zo leuk, je eigen ingevingen volgen en niet vast zitten aan een patroon of kleurgebruik. Vrije expressie heette dat toch?
    Groetjes en goede zondag.
    Rian

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat wordt hij mooi en erg bijzonder. Leuk dat puzzelen om een prachtige quilt als resultaat te krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een werk wat een werk, maar wat wordt het toch prachtig.
    groetjes joke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi, hoor! En wat is die bij prachtig! Ik volg je blog (heb zelf geen blog meer) maar die bij heb ik zeker gemist! Lekker doen wat je zelf mooi vindt, niks namaken, zélf verzinnen, DAT is pas creatief! Groetjes, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!