maandag 15 april 2013

Needlework Masters Monthly Stitch A Long: April


Het duurde even voor ik inspiratie had deze keer, maar vrijdag zat ik bij mijn zusje door quilttijdschriften heen te bladeren en vond daar deze geweldige quilt:


Een hele quilt past natuurlijk niet in het SAL-boek, maar ik liet me er wel door inspireren, en begon met een stukje patchwork van kleine vierkantjes:


Ik heb het bewust niet gestreken, ik wilde de quilt-achtige uitstraling, zonder het werkje daadwerkelijk door te quilten.


Daarop borduurde ik wat lentebloemen met lint. De madeliefjes komen van het voorbeeld, maar het blauwe lint was te breed om op dezelfde manier de blauwe bloemen te maken. Ik wilde ze ook wat kleiner, geen riddersporen maar blauwe druifjes!

Al een tijdje wil ik een nieuwe techniek uitproberen, nou ja, nieuw - voor mij nieuw dan. Het is een naaldkant techniek en heet puncetto. Ik stuitte laatst op een goede uitleg (in het Tsjechisch) en ging daarmee aan de slag:


Wat ik zo leuk eraan vind, is dat je alleen maar garen en een borduurnaald nodig hebt en toch kant ziet ontstaan tussen je vingers...


Ook weer iets waar ik me verder in wil verdiepen!


Dan nog verzinnen hoe ik de maand zal aanduiden. Dit keer maar uit de losse pols de letters uit vilt geknipt en dat onzichtbaar vast genaaid. En al met al heb ik weer een pagina af. Op naar mei!

(oh ja, je kunt de andere april creaties HIER bekijken)

10 opmerkingen:

  1. Zo, dat heb je snel en mooi gemaakt!
    Groetjes je zusje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Echt prachtig Corina,
    Ik ben helaas afgehaakt van het project, heb nog wel de map liggen, maar ik heb gewoon geen tijd om het te vullen. Wie weet komt het er nog eens van.
    groetjes joke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi je borduurwerk op je quiltje, en andere techniek vind ik ook super.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is een prachtig aprilquiltje geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Beeldschoon, helemaal gelukt! Weer een mooie pagina voor je boek.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Corina, de maand april komt helemaal tot zijn recht in je quiltje, echt prachtig! En dat naaldkant lijkt me keimoeilijk :) maar ook wel heel mooi.
    Groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi in die zachte tinten. Leuk dat je voor lint gekozen hebt om te borduren!

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een geweldige bladzijde is dit geworden! Fantastisch. Dit gaat een heel bijzonder boek worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ich glaube, du verstehst Deutsch, oder? Wunderschöne Sachen in Deinem Post und Dank für Deinen Besuch auf meinem Blog und für den Hinweis zu den Blättern. Arum ithalicum! I guess I will be already nearer to the solution..

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een prachtige quilt heb je gemaakt. Dat zou ik ook nog eens willen leren.
    Dag, Ariane

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!