maandag 3 september 2012

Haarklemmen


Als we dan toch bezig zijn met plaatjes uit de oude doos, dan ook nog maar even deze. Dit zijn haarklemmen die ik maakte toen ik, schat ik, een jaar of 12-13 was. Links boven is er een geknipt van rubber, wat toen een tijdje heel hip was om mee creatief te zijn. Ik kan me niet eens meer herinneren wat ik nog meer met rubber heb gedaan, maar deze haarklem heeft behalve rubber ook verzamelde veertjes van de Vlaamse gaai.

Rechtsboven is een stukje grof linnen, dat ik ooit van mijn vader kreeg om me op uit te leven. Ideaal om borduursteken te testen. Deze haarklem heeft een kartonnen onderkant, ook netjes - nou ja, niet zo netjes eigenlijk bekleed en onder de stof zit vulling.

De onderste is gevlochten van een reepje van hetzelfde linnen, en twee reepjes leer.

Toen droeg ik nog veel spijkerbroeken, vandaar het blauw, trouwens. Die van rubber heb ik weggegooid intussen, de veertjes waren ook lelijk geworden... maar die andere twee kon ik toch nog niet over mijn hart verkrijgen, ook al draag ik nauwelijks blauw of spijkerbroeken meer.

5 opmerkingen:

  1. O maar die zijn (nog steeds) hartstikke leuk. Wellicht een ideetje voor een vrije regenachtige middag: wat haarspelden maken in kleuren die je nu veel draagt.

    Groetjes
    Miriam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vind ze nog steeds mooi hoor. Wat leuk dat je dat nog hebt.

    groetjes joke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Toch leuk om te bewaren! Ik vind het heel creatief.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goed bewaard.
    Je was al vroeg met het maken van mooie dingen.
    Groetjes nBrigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ach wat lief, dierbare herinneringen uit je pubertijd. Leuk om zo nu en dan dit soort spulletjes te herontdekken.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!