dinsdag 24 juli 2012

Ontsnapping en bezoeker


Weer een Hobbitblok klaar, deze heet Barrels out of Bond en vind je hier. Bilbo had een slimme, maar wel oncomfortabele ontsnappingsmanier gevonden om uit het kasteel te komen waar alle dwergen opgesloten zaten. Hij verpakte ze allemaal, incluis zichzelf, in vaten die 's ochtends vroeg uit het luik werden gegooid en via de rivier terug dreven richting Meerstad.


En terwijl ik gisteravond met de laptop buiten zat (het was intussen te donker voor een handwerkje), hoorde ik ineens een boel geritsel. Nee, de katten kunnen het niet zijn... toch maar even een lamp halen...




Dat lijkt wel een egel!


En terwijl ik rustig achter de laptop zat, hoorde ik de egel steeds rondscharrelen, hij blies een keer naar de kat...




Grappig geluid hoor, die egelpootjes. Eigenlijk zijn het best lawaaiierige beestjes. 




Tja, we hebben een lekker rommelige tuin, dus daar zal best wat voor 'm te vinden zijn!

3 opmerkingen:

  1. Wat leuk, een egeltje in de tuin! Ik weet niet of het goed is voor egeltjes, maar ze zijn dol op een beetje melk op een schoteltje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Corina,

    NÉÉÉÉÉ......!!!!!!!

    geen melk geven aan egels,alleen water,want de lactose in de melk geeft ernstige darmklachten.
    Hij krijgt ernstige diarree en zal door uitdroging sterven.

    Geitenmelk wordt wel door egels verdragen.
    Geef kattenvoer, eventueel gemengd met muesli.

    Waarschijnlijk weet jij dit wel als dierenvriend en deskundige,
    maar ik zou het zó jammer vinden als iemand anders in de reacties hier leest en tot handelen overgaat.

    Wij hadden jaren geleden ook een egel in de tuin,ik ontdekte hem onder 'n afdakje ook door zijn blazende geluidje en die kwam zich in de avonduren melden bij de serredeur als die honger had.

    Volgens mij zijn egels ook dol op rauw kippenei, alhoewel ze in de tuin ook heel goed hun eigen kostje kunnen scharrelen.

    Minder prettig is dat egels ook vaak veel vlooien hebben die over gaan op andere huisdieren zoals katten en konijnen.

    Fijne dag en lieve groeten!!!

    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  3. och wat grappig zo een egeltje in de tuin.
    En vlijtig was je ook weer met je hobbitblok

    groetjes, Lilly

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!