maandag 16 april 2012

Wingspan


Het patroon van deze sjaal heet Wingspan (vleugelwijdte) en duikt op steeds meer plekken op, en omdat we op een internetclubje gezamenlijk ermee aan de slag gingen, en het ontwerp me wel aansprak, heb ik meegedaan. Ik heb al eens een beginnetje laten zien, maar nu is ie dan af. Het originele patroon vind je hier.


Ik heb het vertaalde patroon van Gingini gebruikt, dat vind je hier. Het was een leuk werkje, ik heb er een klein maandje over gedaan, maar dat kwam vooral omdat ik met teveel tegelijk bezig was. Het garen dat ik gebruikte was Meilenweit Rainbow van Lana Grossa gebreid op naald 3,5 en dat leverde een sjaaltje op van 115 x 25 cm. Het groen past nog bij m'n jas ook. Op het laatst wordt de hele sjaal nog een paar naalden recht over gebreid, en daarbij heb ik bewust een paar stukjes garen overgeslagen, zodat ik een rood streepje en een groene streep kreeg.

En ja, zie maar eens een foto te maken van een project door het op de grond te leggen, eerst krijg je dan een paar van dit soort foto's:


(enne... omdat het gevraagd blijft worden, Spooky is bij ons aan komen lopen met maar 1 oog, hoe dat komt weten we dus niet, maar ze lijkt er zelf geen last van te hebben, ze kan ook nog steeds een muis of een jong duifje vangen, dus ze redt zich prima met haar ene oog.)

4 opmerkingen:

  1. Een hele mooie kleur combi Corina. De sjaal is mooi geworden!

    groetjessss

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hij is mooi!! Hartstikke mooi Corina!! Ja, Spooky ook! :)
    Ik vind de kleuren van je Wingspan ook heel erg geslaagd. Die draag je vast en zeker heel vaak, wacht maar af!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je wingspan ( mooie naam trouwens) heel mooi geworden.
    Dag Spooky, blij dat je bij Corina bent gaan wonen!
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. This scarfs looks very interessting!!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!