dinsdag 3 april 2012

Lopertje


Dit is het project waar ik nu aan bezig ben, een loper voor de salontafel, met allemaal gekregen naturelkleurige lapjes, van allerlei soorten stof. Ik heb lang getwijfeld wat ik ermee zou doen, maar mijn zusje bracht mij op een ideetje, naar een patroon van Sandra's Keus.

Deze lapjes kreeg ik van een stel internetvriendinnen:


Niet alles kon ik gebruiken voor dit project, maar wel veel. De effen stoffen heb ik aan repen geknipt en door elkaar aan elkaar genaaid, soms met een naadje om een strook lang genoeg te maken. Dan heb ik wel verschillende stofjes aan elkaar gezet voor een speels effect.


En dan de uiltjes van het patroon erop gefestonneerd (nog niet helemaal klaar), 2 hartjes en wat bladvormen, die ook voor hartjes door kunnen gaan. Hier het uiltje van dichterbij:


De bedoeling is dat er aan de korte zijden van het quiltje een strookje frivolité komt, hier een beginnetje:


Zometeen voor ik ga werken hoop ik het laatste stukje te kunnen festonneren, dan kan ik morgen aan de slag met de afwerking. Toch wel leuk zo'n spontaan project, vrijdagavond bedacht en nu al zover! Het quilten wil ik met de naaimachine gaan doen. Morgen eens in de voorraad duiken naar een geschikt stofje voor de achtergrond, vulling heb ik nog... wie weet ligt er met Pasen wel een nieuw kleedje op tafel...

5 opmerkingen:

  1. O die poezenbeesten toch! Altijd het beste plekje opzoeken! ;)
    Leuk om lapjes te herkennen en het lopertje wordt helemaal Corina!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh.., dat had ik niet kunnen raden!
    Wat een goed idee, die spontane dingen zijn vaak heel leuk.
    En kijk poes nu toch, denkt natuurlijk dat vrouwtje weer een lekker bedje voor haar/hem(?)gemaakt heeft... Prachtig!

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het wordt vast erg leuk, ik vind het tenminste nu al de moeite waard. Een heel goed idee!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!