dinsdag 27 maart 2012

Verjaardagscadeautjes


Naast het gewone kreeg ik afgelopen vrijdag ook nog een paar borduurpakketten van mijn schoonmoeder, die ze ook weer had gekregen, de linker is al bijna voor een kwart af, de andere 2 helemaal nieuw.


Aan dat landhuisje wilde ik wat kleurtjes veranderen, zodat het beter bij de rest in huis past. Lijkt me nog wel een leuk werkje voor tussendoor. Het grappige is dat de achterkant er ook al aan zit, met een ritssluiting in het midden. Zowel deze manier van voortekenen (met lijntjes om de kleurvlakken) als de constuctie met de achterkant had ik nog niet eerder gezien. Met het borduren zal het wel een beetje lastig zijn, maar na het laatste kruisje hoeft er dan lekker niks meer afgewerkt.


De laatste tijd heb ik steeds een loper liggen op de salontafel, en daarom was ik wel heel blij met dit pakket. Ik heb een vierkant kleed een paar jaar geleden gemaakt in schaduwborduurwerk in dezelfde stijl, de takjes en de sterretjes zaten daar ook in. Die vierkante leg ik met Kerst steeds op de eettafel (wanneer daar niet gegeten wordt), dus dat ik nu zomaar een bijpassende loper voor de salontafel kan maken - dat was wel een heel fijne verrassing!


Deze staat te pronken op m'n tuintafel, gaaf hè?


En dit canvasje kreeg ik van mijn neefje. Hij heeft het zelf beschilderd, leuk hè? Die heeft natuurlijk een mooi plaatsje in de kamer gekregen. Manlief maakte deze foto van de kleine kunstschilder:

4 opmerkingen:

  1. Ha wat een boef! Moderne kunst hoor! :)
    Leuk, zomaar wat pakketjes krijgen. Ik kende dat ook niet, met de achterkant er al aan. Lijkt me best lastig, maar het zal wel wennen. Zolang je de achterkant er maar niet aan vast borduurt. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie dingen heb je gekregen zeg. Ook apart borduurwerk met de lijntjes en de achterkant eraan. Nooit gezien. De kerstloper is ook super. Maar dan dat boeffie met zijn schilderij......lekker joch!!
    groetjessss

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En die kleine kunstschilder lust ook taart zo te zien....van wie zou hij dat hebben.... tja...onder een appelboom liggen ook geen peren;-)

    Leuk Corina,kan je weer eens een ander borduurwerkje oppakken...,
    en tegen de tijd van Kerst heb jij deze loper vast ALLANG klaar.

    De hortensia tijd komt er weer aan,
    buiten zijn de blaadjes al van een pril groen.
    En nou maar hopen we niet verrast worden door een flinke nachtvorst want het zal niet de éérste keer zijn dat de blaadjes 's morgens zwart zijn:-(

    Fijne dag en liefs,
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nog van harte gefeliciteerd! En wat en bijzondere cadeaus laat je zien. Grappig die half begonnen borduurpakketten...
    Geniet ervan!

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!