zondag 30 oktober 2011

Laatste les Idrija


Gisteren was de derde en al weer laatste dag van de Idrija-kantcursus van de LOKK. Best pittig met die bloemetjes nu, maar zoals je ziet, lukt het tot nu toe. Verder dan dit kon ik gisteren ook niet, de tijd was op én hier moeten extra paren ingehangen en die had ik niet bij me.


Vrijdagavond nog even flink aan het klossen geweest om de tweede versie van les 2 af te krijgen. Deze keer volledig in een overloopkleur, om eens te kijken wat dat doet met kantklossen. 




Ik weet niet wat jullie ervan vinden, maar ik vind het resultaat nogal rommelig, vooral de linker helft, teveel contrast tussen het geel en blauw, waardoor het vlekkerig wordt. Goed, dat weet ik dan ook weer.


We kregen ook uitleg over het tekenen van deze kantsoort. Ik had geen potlood en gum bij me, dus ik heb met pen een schetsje gemaakt, beetje schots en scheef.




Ik denk wel dat ik 'm ga uitwerken, netjes met potlood en rechtop, misschien in het midden nog wat aanpassing en als dat naar m'n zin wordt, ga ik 'm ook wel klossen.

10 opmerkingen:

  1. Wat hartstikke leuk geworden Corina! En dat uiltje is een heel leuk idee dat het waard is om uit te werken, zo schattig! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. vind het wel iets hebben ook al is de kleur niet zoals je wil

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind je kantklossen heel mooi.Proficiat.Ik klos ook maar thuis kom ik er niet toe;daar ik nog andere zaken doe.Zoals borduren breien haken enz.... en ik klos liever in de les,daar is er meer volk.Marie-Claire

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik vind het er niet rommelig uitzien hoor.
    Wat een werk is dat.Ik zou het niet kunnen.
    Vind het altijd wel erg mooi

    Groetjes, Lilly

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh, wat prachtig. Dat laatste werkje wordt vast heel mooi. Dat klossen met verloopgaren vind ik best leuk en niet rommelig hoor.
    Groetjes van Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ziet er heel mooi uit... zou er zo aan beginnen.
    Moet je daar nog speciaal garen voor hebben? of kan dat ook bijvoorbeeld met hele fijne naaizijde... daar heb ik bijvoorbeeld een en ander van..

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Volgens mij heb je heel wat geleerd tijdens deze cursus, de moeite waard dus.

    Wat betreft het verlopend garen: in dit geval vind ik het ook niet zo mooi, maar verschillende merken verlopen niet allemaal op dezelfde manier en ik kan me voorstellen dat het met ander garen wel "werkt".

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig kloswerk om te zien. Ik vond de gemêleerde versie wel grappig om te zien. Ik kan wel begrijpen waarom je het rommelig noemt. De kleurvariatie leidt de aandacht af van het patroon, maar ik vind het niet echt storend hoor...

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat was vast een pittige les, die laatste. Maar je werkje wordt heel mooi hoor. En ik ben het met Elizabeth eens: Door de verdeling van de kleuren wordt het 'vlakker', maar toch wel leuk hoor.
    Ben heel benieuwd naar je eigen ontwerp.
    Groetjes,
    Rian

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Corina,
    Prachtig wordt je laatste les, super goed hoor.
    Van dat gemeleerde garen moet je van houden, ik vind het vaak ook tegenvallen.
    Maar wel knap geklost.
    Ben ook heel erg benieuwd naar je eigen ontwerp, toppie.
    Groetjes Rita.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!