donderdag 1 september 2011

Vakantiefoto's

boven met de Acherkogelbahn
Nee,  ik ga jullie niet vermoeien met lange vakantieverhalen. Alleen vandaag even een post met foto's...


Voor mij was het voor het eerst in de bergen, en dan kijk ik mijn ogen uit. Zowel qua landschappen, als hoe mensen leven, de huizen, planten die er groeien. Grappig om te zien hoe sommige planten steeds kleiner worden hoe hoger je de bergen in gaat. 




Heerlijke vergezichten, frisse schone berglucht - en zo lekker stil daarboven. Nu snap ik waarom mensen een berg op gaan om te bidden!




Het kostte even moeite, maar uiteindelijk wilde mevrouw toch wel poseren met haar bel. Later kwamen we nog een paar dames tegen die het veel makkelijker maakten:




De wolken zo dichtbij, dat je het gevoel hebt dat je ze haast kunt pakken...


Kuthai
Niedertai
Timmelsjoch
Zaterdagochtend hadden we regen, die geleidelijk verdween in de loop van de middag...




... en de toppen wit maakte! 




Hier was het 3 graden, de dag ervoor hadden we nog 33! Ik ben gek op sneeuw, dus ik vond het wel heel leuk om in augustus in de sneeuw te lopen!




De volgende Oostenrijkberichtjes zullen meer handwerkgerelateerd zijn. Maar deze foto's wilde ik jullie toch niet onthouden.

6 opmerkingen:

  1. What beautiful pictures! What a gorgeous place! It looks like a lovely holiday.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mij verveel je niet in het minst hoor...... met vakantie foto's!

    Kan me voorstellen dat het een enorme indruk op je maakt,voor de eerste keer in Oostenrijk.

    Kan me nog herinneren toen ik voor de eerste keer(1964 met m'n lief naar het buitenland ging 'op de harde weg kwam',zo noem ik dat altijd;-)dat mijn mond open viel van verbazing toen we onderaan de Drachenfels stonden en door het Siebengebirge reden, tja gek hé....ik was nooit verder geweest dan het glooiende landschap in Limburg.

    Maar toen ik een jaar later in Oostenrijk kwam zag ik het verschil wel tussen heuvels en bergen.
    En heb sindsdien al heel wat bergachtigelandschappen mogen bewonderen.

    Wat een verschil van weer kan het zijn in de bergen,ook van de ene minuut op de andere kan je hiermee te maken krijgen tijdens een wandeling of trektocht.
    Dus een goede voorbereiding en de nodige spullen die dan onderweg van pas komen in de rugzak zijn een must!Je schoonvader zal daar alles van weten!

    Ons overviel het eens jaren terug op Madeira.


    Leuk dat ik een stukje met je mee naar boven mocht.....ik adem nog even de frisse lucht naar binnen;-)bij het bekijken van je mooie foto's.
    Dankjewel voor het delen.

    Lieve groeten en zonnige dag!
    Ger








    Wat heerlijk rustig is het daar boven,

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hele mooie foto's, Corina. Ik ben er één keer geweest, en was net zo onder de indruk als jij. Die afstanden... de ruimte... en de diepte..Om elke hoek van de berg zie je weer nieuwe mooie vergezichten. Prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie landschappen, mooie foto's! Ik ben er nog nooit geweest, maar misschien moet ik deze bestemming ook maar eens op mijn lijstje zetten.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ah, dat was genieten voor mij, Corina. Ik ben dol op de bergen en als je voor 't eerst daar komt dan is de beleving allemaal zo sterk. Het is zo anders dan ons vlakke landje. De hele atmosfeer is ook anders. Alleen de manier waarop de regen al optrekt als een rookgordijn, zo bijzonder!
    Volgens mij heb je er ook intens van genoten, het spettert zomaar van je foto's en berichtjes af...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw!! van 33 naar 3 graden is wel even een overgang! Bijzonder om in augustus door de sneeuw te stappen! je hebt echt prachtige foto's gemaakt! Wat een sprookjesachtige omgeving! Super!
    groetjes, Jeanine.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!