zondag 10 juli 2011

Pronken met andermans veren


nou ja, andervrouws veren, eigenlijk. Mijn zusje logeerde dit weekend weer bij ons, en we zijn met allerlei dingen op quiltgebied bezig geweest (en een klein beetje gebreid). We hebben allebei zo'n schattig speldenmuisje gemaakt, die je tijdens je werk ook om je vinger kan doen:



Willeke is begonnen aan een patchwork ster (Jinny Beijer) en heeft haar tasje/mandje voor naaispulletjes net niet helemaal af kunnen krijgen. De kleine blokjes aan de zijkanten moeten er nog in.

De buitenkant:


De laptop heeft kuurtjes, daarom lukt het niet de hele binnenkant te laten zien. De ene kant heeft vakjes voor liniaaltje, potloodje en schaartje, de andere kant een speldenkussenhartje (die met klittenband vastzit) en dit geweldige mandje:


In hetzelfde boek (staat bovenaan op de foto) vond ik een leuk mandje dat ik graag wil maken. Ik heb er gelijk een beginnetje aan gemaakt door alle stukjes te knippen. Ik heb een nieuw katje gemaakt uit de Miezmiezmiez-serie, maar die mag ik op de clubs pas op 1 augustus laten zien, dus doe ik dat hier ook maar niet eerder. De rest van wat ik heb gemaakt houd je nog tegoed!

4 opmerkingen:

  1. Tuurlijk mag jij pronken met Willeke's veren!
    Maakt niet uit een reactie krijgen is altijd leuk denk ik....wie of wat jullie maken....

    Het grijze muisje met groene oortjes is grappig, en het eerste tasje werkelijk geweldig mooi!!

    Jullie hebben samen weer een heel leerzaam en creatief weekend achter de rug.

    Wij gingen vandaag naar de rozen in Lottum met mijn zus en zwager en het was ook een hele geslaagde geurige dag.

    Lieve groeten,Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat is patchwork en quilten toch mooi, als ik dit weer zie dan denk ik "dat moet je veel vaker gaan doen"...

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie resultaten na een creatief weekend!

    Die spelden muis is ook erg schattig! En die tas! geweldig!

    Groetjes, Jeanine.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. heerlijk toch die zustertrots ...

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!