woensdag 29 juni 2011

Het groen uit het sieraad


Dit was het eerste blaadje dat ik maakte, dat me verraste hoe groot het uitviel. Het patroontje is van Heather Johnston
Ik had ook het boekje Celtic tatted leaves and flowers meegenomen, van Rozella Linden (aka Ruth Perry) en daar komen deze blaadjes uit:





Dit waren wel heel leuke patronen om te maken, wie weet ga ik me ook nog eens aan de bloemen wagen uit dat boek. Maar dan wel met gewoon frivolitégaren. 


Het grovere frivolité maakt het lastig van een foto te schatten hoe groot het is, merkte ik, dus dan maar eventjes deze foto. Geeft dat een beter idee?




En lukt het om de blaadjes terug te vinden?
De bloemen komen later deze week, incluis patroontjes van de zelf ontworpen delen.


En zo begonnen de buien gisteravond, die de afkoeling inluidden. Oef, wat was het heet gisteren! Ik had allerlei handwerkplannen, maar ik heb haast niks gedaan. 




Nou, vandaag maar wat inhalen dan. Ik heb een borduurwerkje bijna af, en het volgende blok van de Arsenic & Old Lace afghan begint op te schieten, ik wil wat bakken vandaag, de was doen, ... de dag zal wel weer te kort zijn!

5 opmerkingen:

  1. Prachtig Corina, echt een eye catcher.
    Ja wat een weer he, ben blij dat het minder is, wordt je zo loom van haha.
    Knuffels Chrissie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie eye catcher, vind de kleuren prachtig Groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. I love it in summer when the rain comes at the end of a really hot day! It is winter here in Australia, not very cold but definitely not hot. Have a lovely weekend..I am now your newest follower. Please feel free to come and visit.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!