woensdag 8 juni 2011

Gilet af!



't Is bijna anderhalf jaar geleden dat ik eraan begon, maar nu is ie dan toch eindelijk af, het gilet. Tja, ik had me daar wel een beetje aan vertild, om te denken dat ik met een jaartje naailes dit zomaar even zou kunnen maken. Regelmatig belandde het in een hoek omdat ik eerst weer moest denken hoe ik iets op ging lossen. De beschrijving was niet slecht hoor (uit een oude Diana), maar ik wilde het ook nog eens een beetje anders doen. Het patroon was met voering, maar ik vond dat bij deze stevige stof niet nodig (bovendien was het stofje een couponnetje van een euro op de markt, als ik daar voering bij moet kopen, raken de verhoudingen wel een beetje zoek!) Pas gaandeweg realiseerde ik me dat het weglaten van de voering wel zo z'n eigen problemen mee brengt. Goed weer wat geleerd dus. 




Het model valt aardig goed, ook heb ik netjes volgens patroon alle naden doorgestikt. Het knoopsgat was nog even klungelen, dat werkt met mijn 'nieuwe' machientje toch wel even anders dan ik het had geleerd, maar met het boek erbij lukte dat ook nog. En stiekem ben ik er best een beetje trots op. En blij dat hij nu af is, daarmee is de weg weer vrij voor een volgend naaiproject. En nu kies ik iets makkelijkers!

6 opmerkingen:

  1. Nou, ik vind het toch wel super dat je het afgemaakt hebt..!
    Lekker een rokje gaan maken, kun je ook nog eens goed je creativiteit in kwijt (als je het tenminste leuk vind om te schuiven met stukjes stof, stofjes te combineren, haakseltje erop te zetten..)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Daar hoef je echt niet "stiekem" trots op te zijn.. t is heel leuk geworden. En fijn he? Een zelfgemaakt kledingstuk geeft veel voldoening.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooi gilet, Corina. mooi model ook. Mag je best een beetje trots op zijn hoor, en zeker als je nog niet zo lang naait. Chapeau!! (en ja, een rok is over het algemeen wat gemakkelijker dan een bloes of gilet.
    Wat ik ook erg leuk vind dat is je werk van het vorige logje. Wat een enig hartenkleedje in russisch kant gaat dat worden. Laat je regelmatig een update zien? zou ik leuk vinden. Groetjes,
    Rian

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat staat je goed!
    Ik vind hem heel mooi geworden... en een mooie kleur ook :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gilet is mooi geworden Corina.
    Zit helemaal goed,en de kleur is ook mooi.
    Knap gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nou hier kun je supertrots op zijn!! Ziet er mooi uit!
    Veel plezier met het volgende project!

    groetjes, Gera

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!