woensdag 13 april 2011

Rondje tuin met Molly



Als Molly in de gaten heeft dat ik naar buiten ga, en niet alleen even naar de schuur, wil ze gelijk mee. Even de potten verschikken, Molly gaat kopjes geven.


We bewonderen de appelbloesem die nu net gaat beginnen (Elstar):




(Ja, je ziet het goed, de paardenbloemen doen het ook heel goed in onze tuin...ahem)




De witte bes heeft z'n niet zo opvallende bloemetjes. Het is een rode aalbes, maar dan wit, witte bessen worden wat minder snel door de vogels geroofd en zijn wat zoeter dan de gewone rode.




Ze houdt alles in de gaten! 




De jostabes (kruising tussen kruisbes en zwarte bes, heerlijk van smaak, doornloos) begint ook al. Gelukkig doet ie het goed op z'n nieuwe plek.


En terwijl Molly zich laag houdt, zodat ik haar niet zal zien ...



Fotografeer ik een Negrita tulp (wat zijn die toch mooi, elk jaar weer!)




Dit is het tweede jaar dat de blauwe regen (wisteria) gaat bloeien, vorig jaar nog maar twee bloemtrossen, nu al veel meer. Deze was het verst open:




Ja ja, Molly, denk je nu echt dat je 'onze' twee tortelduifjes, daar bovenop de lantaarnpaal kunt vangen?!





3 opmerkingen:

  1. Hoi Corina,

    Wat heb je weer prachtige plaatjes van je tuin, en van molly natuurlijk! Je hebt duidelijk groene vingers!

    Groetjes Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een heerlijke plaatjes van je tuin. En ik blijf erbij: wat lijkt Molly toch veel op mijn Missy (en wat mis ik haar nog steeds........) Als het goed is komt er binnenkort weer een poes bij in ons gezin. Onze Pepijn is zo alleen nu Bikkel er ook niet meer is.

    Groetjes
    Miriam

    BeantwoordenVerwijderen
  3. pisbloemen ( paardenbloemen dus ) zijn ook mooi ;)
    zalig, zo'n kat trouwens !

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!