zondag 17 april 2011

Logé weer naar huis



Whew, wat ging dit weekend snel voorbij zeg! Ik heb zelfs de laptop niet meer aangehad, sinds mijn zusje Willeke kwam vrijdagochtend (en dat wil heel wat zeggen!). We zijn eerst gaan winkelen in Doetinchem, leuk plekje en erg genoten van de wolwinkel (het Zwarte Schaap) daar, uiteraard ook wat gekocht. Het breiwerk dat je links ziet liggen komt daar ook vandaan (het materiaal en het patroon). 


Zaterdag buiten aan het vilten geweest (het grote kleed dat je onder de creaties ziet maakte mijn zusje en ik die oranje-achtige ceintuur links achterin). Die moet nog afgewerkt en dan laat ik 'm wel beter zien. Het borduurwerk dat je ziet is van mijn zusje (mooi hè!), even als het eerste deel voor een tas dat je rechtsonder ziet, van Zpaghetti, tunisch haakwerk. Zij breide ook het sjaaltje dat je rechts boven ziet.


Ik was al eerder begonnen met het kruiwagentje, die af gemaakt en het katje erbij. Nu nog een bloemenkransje en dan is dat klaar en laat ik ook dat beter zijn. Willeke begon aan de bevers van Tintangel, en kreeg de eerste nog klaar ook. 




Hier nog een foto van Willeke's gevilte lap. Deze keer bij wijze van experiment gevilt in de wasmachine. We hadden al wel eens het vollen overgelaten aan de wasmachine of de droger, maar deze keer het hele viltproces. Spannend! Leverde hier en daar wel verrassende resultaten op - heel leerzaam experiment! Helaas zat er een soort wol bij die nauwelijks viltte, vandaar het hier en daar wat fluffy aanzicht.


Goed dat was ons weekend in vogelvlucht, de rest druppelt van de week nog wel na. 

5 opmerkingen:

  1. Een heerlijk weekend dus!

    Groetjes
    Miriam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou, ik had je al gemist Corina, maar goed dat je de laptop uit had gelaten.
    Wat een reusachtig leuk weekend met Willeke.
    Ik ben een beetje jaloers, heb zelf geen zusje anders zou ik zoveel leuks zeker met haar willen doen.
    Mooie gevilte lap en wat een kleuren pracht!!!
    Knuf Chrissie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke blog heb je, ik geniet er echt van!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een heerlijk weekend dus! en wat een prachtig weer hadden jullie!

    Groetjes, Jeanine.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat klinkt in ieder geval als een heerlijk weekend.

    En dan ook nog zulk prachtig lente weer......

    Groetjes Thea♥

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!