zaterdag 12 februari 2011

Kantjes


Dit is het frivolité motief waar ik het over had, Quantiesque Snowflake van Jon, gemaakt in Lizbeth 20 garen. Eigenlijk allemaal restjes om spoeltjes leeg te maken. Het middendeel (2 motiefjes) had ik al een tijdje klaar, het laatste deel (in twee kleuren) zijn de restjes van de TIAS, en kleurden hier wel bij, dacht ik. 


Het tweede stukje kant in het ringetje is ook af, een combinatie van linnenslag en hele slag (ook wel dubbele netslag genoemd). Deze slagen waren niet moeilijk te leren. Ik weet alleen niet of ik die scherpe hoek wel helemaal goed gedaan heb, maar dat vraag ik nog wel een keer aan m'n moeder. Het ringetje (de tweede oorbel) heeft een doorsnede van ca. 4-5 cm. Het volgende kantklosproject heb ik ook al uitgezocht, nu een wat groter/bewerkelijker werkje.



8 opmerkingen:

  1. oh ! in mijn pas gevonden kringloophandwerkboek staat dat ook, frivolité. Ik vind dat er wel tof uitzien, maar die bovenste foto bij jou is de mooiste die ik al gezien heb !. Waar kan je zo'n spoeltjes vinden eigenlijk ?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hmmm, ik wou frivolite leren, maar nu zie ik het niet meer zitten, het ziet er zo moeilijk uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Corina,
    Schitterend is je frivolite snowflake....
    En je kantje is ook mooi, de hoek is wel erg 'vol' maar aldoende leert men.
    Groetjes Rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Corina,
    o, wat is je snowflake ontzettend mooi!! En leuk zo dat kantje in de ring. Het is goed dat je erbij zette hoe groot het is! Ik schatte het groter :-).

    Fijne zondag, Gera

    BeantwoordenVerwijderen
  5. That is one of the prettiest "Quantiesques" that I have seen! Love these colours.
    Fox : )

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Your snowflake is so very pretty! I love the color you used! Good job!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige snowflake!
    Groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!