donderdag 23 december 2010

Voor in de Kerstboom


Als je je hobbykamer opruimt, vind je vanalles, zo ook dit stukje frivolité. Ik wist niet eens meer dat ik die gemaakt had, laat staan dat ik nog weet met wat voor garen of waar het patroon vandaan komt.


(While cleaning my crafts room, I found this doily. I cannot recall even creating it, let alone where the pattern comes from or what kind of yarn I used.)




Ik vond ook een stukje wit draad en daarmee haakte ik dit hartje, rond een stukje ijzerdraad.


(A little crocheted heart)




Ineens had ik ook weer zin om met frivolité bezig te zijn, en snuffelde tussen m'n patronen om te kijken wat een plekje in de kerstboom zou kunnen krijgen en vond dit keltische hart van Birgit Phelps. Ik heb het gemaakt in twee kleuren, echt wit (onbekend draad) en Altin Basak 50, wit met een gouddraadje. Het bestaat uit een groot hart motief en een kleiner middenmotief dat je gelijk met het maken erdoorheen vlecht. De andere kant ziet er dan zo uit:




Hij hangt nu in de zelfgemaakte Kerstboom, met het hartje en het bovenste motiefje. Ik heb ook het lijstje voor de 23 Motif Challenge bijgewerkt, er stond iets dubbel op en zo... Maar dit is nummer 16 in elk geval.


(Birgit Phelp's Celtic Heart, tatted in Altin Basak 50 white with a little gold en an unknown white yarn. It found its way to the Christmas Tree I crocheted. It's Motif 16 for the challenge.)

9 opmerkingen:

  1. Hoi Corina,

    Nummer 1 is toch wel mijn favoriet!

    Prachtig is ie!!Echt een sieraad in je boom!

    Groetjes Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  2. très joli blog et de beaux ouvrages : bravo !
    Joyeux noël
    ancolie

    Very nice blog and beautiful works
    Happy christmas
    ancolie
    France

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vooral het hart vind ik mooi. Met splitringen gemaakt, nietwaar? Dat vind ik toch zo moeilijk! Het ziet erheel kunstig uit! Fijne Kerst!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dank voor je leuke reactie op mijn weblog.
    Hier bruist het ook van creativiteit !!
    Fijne feestdagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jee, wat een mooie hangsels heb je weer gemaakt. Ik moet zeggen dat ik de onderste het allermooist vind.

    Groetjes
    Miriam

    BeantwoordenVerwijderen
  6. zo fijn en mooi wens je een zalig kerstmis toe

    BeantwoordenVerwijderen
  7. heel mooi gemaakt, heel fijn!
    vrolijk kerstfeest!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig zijn je creatie's, vooral het hart met het Keltische middenstukje is erg kunstig.
    Ik heb eens een Keltische boekenlegger gemaakt, is ook heel erg leuk.
    Fijn kerstfeest, groetjes Rita.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!