zondag 21 november 2010

Tuinieren



Eindelijk was het weer dan lekker genoeg om aan het tuinieren te gaan. Zowel vrijdag als gisteren de nodige uurtjes in de tuin doorgebracht. Onkruid verwijderen, bollen planten... Dit jaar heb ik vooral gekeken naar bollen die later in het voorjaar bloeien, in mei-juni-juli. In die periode van het jaar bloeide er het minst, leek het wel. De echte voorjaarsbloeiers waren uitgedaan en de zomerbloeiers (vaste planten) moesten nog op gang komen. Ik blijf het apart vinden, je begraaft een heel stel onooglijke bolletjes en knolletjes en straks is er een tuin vol bloemen! (Als alles ook tevoorschijn komt tenminste.) Soorten zijn o.a. ornithogalum, camassia en triteleia. En wat vroege bloeiertjes als sneeuwroem en krokusjes.


Vrijdag maakte ik ook bovenstaand 'bloemstuk', buiten gefotografeerd, maar staat nu binnen op tafel. Bijzonder dat er nog zoveel kleur uit eigen tuin kan komen zo half november!

4 opmerkingen:

  1. Ja, het waren echte tuindagen, ik heb vandaag ook de bollen geplant o.a. dubbele tulpen. Ik ben net als jij benieuwd naar het resultaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo, je hebt nog een kleurrijk stuk kunnen maken. Goed dat je van het weer hebt kunnen profiteren.. Groetjes, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk toch om met dit weer buiten in de tuin te kunnen rommelen en dat ook nog zo'n "tuinschat" te kunnen maken.
    groet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig bloemstuk en dat uit eigen tuin!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!