donderdag 14 oktober 2010

Frivolité


Tijdens de frivolitédag in Tiel zei iemand dat je ook een stoffeerdersnaald kunt gebruiken voor naaldfrivolité. Zo gauw ik bij m'n ouders kwam, heb ik m'n vader ernaar gevraagd, en inderdaad, hij had er wel een paar. Ik ben begonnen met sokkenwol van de Lidl (voor naalden 2,0-3,0) en ik denk dat zelfs nog dikker garen verwerkt kan worden met deze naald.

Het eerste motiefje van de frivolitédag heb ik klaar, het patroontje komt van Georgia Seitz:


Dat is wel heel wat fijner werk dan dat met die sokkenwol. Het tweede motiefje is bijna klaar. Ik laat ze niet meetellen voor de Challenge, omdat ik ze toch wel gemaakt zou hebben.

Het patroon dat ik gebruik voor de naaldfrivolité is Boekenlegger Floral van Kersti Anear. De haaknaald die erbij ligt, is een gewone haaknaald 2,50. Dat geeft misschien een beetje idee hoe groot de stoffeernaald is.

4 opmerkingen:

  1. Geinig dat 'grove' frivolité. Geeft toch een heel ander beeld, lijkt me bv ook heel leuk als ketting of om kleding mee op te peppen. Alhoewel dat natuurlijk ook leuk is met het 'gewone' frivolité.

    Groetjes
    Miriam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig Corine, wat fijn trowuens dat je pap zulke dingen nog bewaard heeft.
    Komt nu goed van pas en zie wat een mooi resultaat!
    Ik snap de pepernoot niet van dit frivolité haken, maar ik vind het wel mooi.
    Knuf Chrissie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk idee om wol te gebruiken! Ik heb hetzelfde motief pas gemaakt, maar wat een verschil! En zo zie je maar, uiteindelijk komt alles weer een keer van pas. Je pa zal het wel leuk vinden dat dochter nu zijn spullen kan gebruiken. Groetjes, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat mooi, zeg. Is frivolité nu hetzelfde als haken, maar dan heel fijn, of zeg ik nu iets heel doms? Lieve groetjes, Barbara

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!