zaterdag 17 juli 2010

Zeetafel


Overal verschijnen zulke mooie zeecreaties, dan kan mijn zeetafel niet achter blijven. Al is het voor het eerst sinds we hier wonen (drie jaar) dat ik 'm neerzet. In het rekje hangen de Zeewierlingen van Tintangel, Dikkie zit op z'n Duin (Merita), er zijn wat visjes van Pop&Plank (niet altijd in de originele kleuren). Stroompje water zit erbij (Loesebeth), het Strandpaaltje van Pippilotta, een mosselvrouwtje dat ik zelf ontwierp, een zeepaardje van Sterre, de Anemoontjes van Pop & Plank, en de pas gemaakte kikkers (die intussen onder de ateliernaam van Anne-Merijntje verkocht worden, kwam ik laatst achter).


Er boven hangt nu nog het Zeezwabbertje van Pop & Plank, ik heb plannen voor een wandkleed in het zeethema dat er dan boven moet komen. Ik liep daar al over de denken voor dat ik naar Kreta ging, maar hoe het moet gaan worden, bedacht ik afgelopen weekend pas echt. Er zullen nog wel wat uurtjes in gaan zitten, maar goed, je ziet het wel een keer.


Afgelopen weekend was ik ook begonnen aan Zuchtje Lucht van Loesebeth, samen met het Stapelwolkje, die laatste is nog niet af, maar Zuchtje Lucht wel. Hij komt uit een serie van de vier elementen (Kluitje Aarde en Stroompje Water zie je op de zeetafel, Vonkje Vuur ligt nog op zolder). Ik heb hem wel wat anders gemaakt dat ie hoort, ik vond het niet zo leuk om 'm met z'n hoofd in de wolken te laten lopen, dus ik heb de wolk beperkt tot op z'n hoed, hem een vestje aangegeven van dezelfde gevilte stof als ik ook gebruik voor het Stapelwolkje en een wolkje onder z'n arm gegeven.

5 opmerkingen:

  1. Wat een geweldige dingetjes weer, en erg leuk om zo een zee-tafereel te maken!
    Dat poppetje is echt een plaatje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooi gevulde zeetafel heb je! Ook je Zuchtje Lucht is erg mooi geworden. Lieve groetjes, Barbara

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oooh Corina, wat is er ontzettend veel te zien op jouw zeetafel. Schitterend gewoon.
    Ook je nieuwste creatie, Zuchtje Lucht mag er zijn hoor met je eigen inbreng.
    Fijn weekend verder, groetjes Carla.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat mooi, je hebt toch al een hele hoop van die viltcreaties? :p

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!