vrijdag 16 juli 2010

Afscheid van twee katertjes


Het katje links op de foto heeft sinds vorige week vrijdag een nieuw huisje gevonden, waar hij gezelschap krijgt van een jong poesje. Het katje dat op deze foto op de bank ligt is zojuist opgehaald. We hebben na lang overleg besloten de andere twee jonkies te houden. Je vraagt je misschien af waar ze zo naar kijken met z'n drietjes, maar de fretten liepen los achter dat schot. De katjes vinden het erg leuk, maar toch ook wel spannend om dan staartjes en pootjes te vangen die onder het schot door komen...


Het katje rechts op de foto is degene die vanmorgen opgehaald is. Hij gaat bij een kennis wonen en krijgt gezelschap van een puppy die ze ook net heeft en een oudere kat. Over hem zal ik vast nog wel wat horen af en toe. Het katje links op de foto belieft nog een naam, hij kan tenslotte niet de rest van z'n leven als 'witvoetje' doorbrengen, toch? Het kostte totaal geen moeite manlief over te halen hem te houden, dat heeft het katje helemaal zelf gedaan.

Het aantal huisdieren dat ons 'gezin' telt is hiermee weer stabiel en bedraagt 12 (drie katten, zes fretten en drie kippen). Tja, een echte beestenbende dus.

5 opmerkingen:

  1. Wat een lieve katjes!
    En wat een beestenboel heb je zeg!
    Ik heb het al druk met mijn poes en mijn konijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hier zijn er ook weer 2 poezebeesten bij we hebben er nu 8 plus 2 honden 2 konijnen 8 kuikens en dan nog de grote kippen een ganss pak vogels en vissen maar wat ik graag wil is er niet eenezel

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O, wat een liefjes! Ik krijg zelf weer helemaal de kriebels, we hebben 17 jaar lang twee katten gehad. En nu is het al een tijd stil in huis. Maar manlief wil er eigenlijk niet meer aan beginnen. Zucht! Lieve groetjes, Barbara

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Naast onze 2 poezebeesten hebben wij nu een logeerkonijn: zoonlief is er gék op. Je snapt zeker wel dat als we een keer verhuist raken welk huisdier er dan bij moet komen? En aangezien ik 1 konijn niets vind, komen er dus minimaal 2 (of mss toch cavia's? Het liefst allebei én een hond maar dan vraagt manlief een 'onder curatele voor aanschaf huisdieren' aan ben ik bang :)

    Onze rode kater heet Pepijn, vind ik nog steeds een leuke naam voor een rooie.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Onze rode kater had de naam Djeba.
    We hebben nu nog 5 volwassen katten en 7 kittens. Bij ons is gister ook het eerste kitten vertrokken.
    Ik vind de strand en zee tafel van hier boven erg mooi.
    Groetjes Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!