zaterdag 29 mei 2010

Kleine motiefjes


Een paar kleine friebels om de draad op de spoel op te maken. Het patroontje van het kleine kruisje staat hier, er zat een voor mij nieuwe techniek in, het maken van een ring met ringen erop. De beschrijving was duidelijk genoeg om het voor elkaar te krijgen. Vanwege dit nieuwe techniekje vind ik dat de motiefjes samen wel mogen tellen voor nummer 7 van de Challenge.
     De bruine motiefjes zijn gemaakt met viscose-draad, wat ik nog over had van het bruine kleedje. Ik had eigenlijk niet verwacht dat het motief je er twee keer uit kon, anders had ik kralen toegevoegd en ze tot oorbellen gemaakt. Het patroontje komt uit het boek Tatting Patterns and designs van Elwy Persson & Gun Blomqvist.
     Van heel kleine stukjes draad knoop ik vaak van die kleine bloemetjes (een ringetje met 5 of 7 picots), die ik dan weer gebruik op een kaart of gewoon om ergens op te naaien.

1 opmerking:

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!