donderdag 1 april 2010

International Tatting Day


Ondanks dat ik gisteravond nog ijverig heb zitten knopen, lukte het niet een nieuw frivolitéwerkje af te hebben vanmorgen op de International Tatting Day, oftewel de internationale frivolité dag. Ik weet ook pas sinds een paar dagen van het bestaan ervan. Omdat er op zo'n dag natuurlijk wel iets van frivolité geshowd moet worden, heb ik maar twee kleedjes opgezocht die ik al een tijd terug heb gemaakt. Dit zijn mijn grootste frivolitéprojecten ooit (tot nu toe).


Dit kleedje is het eerste grotere frivolitékleedje dat ik heb gemaakt, het komt uit een Burda-tijdschrift, gewijd aan frivolité en bestaat uit drie ronden, valt nog mee voor zo'n 'groot' kleed. Ik heb er gewoon een dunne haakkatoen (dmc) voor gebruikt.


Het andere kleedje, minder lang geleden gemaakt, bestaat uit vier kwarten. Het patroon komt uit een boek, maar ik weet even niet meer welke. Het gebruikte garen is viscose, heel mooi vanwege de glans, maar dat doe ik toch niet snel weer! Dat garen is zo glad, heb je net een knoop gelegd, ga de de volgende maken, springt de eerste weer los - het viel niet mee om het mooi gelijkmatig te krijgen. (En zo te zien heeft een poosje in de kast 'm ook geen goed gedaan.)

(In honour of the International Tatting Day I show two of my older tatting works, the biggest projects I tatted on. The first is from a Burda-magazine, the second I do not recall... )

5 opmerkingen:

  1. Knap gemaakt !
    Alvast fijne paasdagen , groetjes van Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig zijn ze!! Allebei! Oh, ik kan het me helemaal voorstellen met dat viscose garen! bah.

    groetjes, Gera

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Corina,

    Ja dat lijkt me helemaal vervelend als het weer losschiet!!

    Deze zijn wel erg mooi geworden!!

    Fijn Paasdagen, groetjes Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  4. The blue one is I believe, Lucky Clover from the Blomqvist and Persson book.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!