donderdag 4 maart 2010

Romeins borduurwerk


Dit grote borduurwerk hangt in de woonkamer, ik heb het gemaakt tijdens mijn studie. Steeds een stukje lezen en het overdenken terwijl ik een draadje borduurde. Ging niet snel, maar na twee jaar was ie toch af, net op tijd voor we trouwden. Het was een borduurpakket van Maria van Scharrenburg. Heel leuk om te doen, met kruisjes en stiksteekjes en gouddraad. De afbeeldingen zijn allemaal naar bestaande Romeinse kunstwerken, fresco's en beeldjes. Rechtsboven een vrouwenbeeldje, links zie je de Goede Herder, rechtsonder filosofen (mozaïek uit Pompeii), linksonder natuurlijk Romulus en Remus. Het vrouwenkopje op de voorgrond is Minerva, de grotere vrouwenkop is naar een fresco uit Pompeii met een schrijfstift en een wasplankje. Hier en daar heb ik wel wat veranderd aan de bijschriften, maar de rest is keurig volgens patroon.

2 opmerkingen:

  1. Is mooi Corina ! Ik heb ook ontzettend veel aan borduren gedaan.Liever ander borduurweerk als kruisjes.
    Zo maakte ik wel kleding voor mijn dochters en daarop een leuk borduurweerkje. Alles met de hand natuurlijk,we hadden toen nog geen borduurmachine's!

    Mijn dochter heeft ook een blog over borduren.
    http://borduurster.blogspot.com/
    Misschien vind je het leuk om een kijkje bij haar te nemen. Of ken je haar al?
    Fijn weekend, groetjes Thea

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!