zaterdag 20 februari 2010

Pelerine


Vorig jaar ben ik begonnen aan deze pelerine, leek me wel lekker, zo'n schoudermanteltje. Het was op zich zo gebreid, maar toen moest de 'bont'rand er nog omheen. Bovenaan, het kraagje, lukte het goed. Onderaan was het een hele toer om de voorgeschreven hoeveelheid steken op te pakken. Nu zet ik meestal ook vrij strak op, dus dat maakt het niet makkelijker. Dat was ook de reden dat het is blijven liggen. Nu lukt het weer goed, dus hopelijk komt het nu een keer af. Er komt 12 cm aan de onderkant, die je dan dubbel moet vouwen, net als bij de kraag. En dan weer steken oppakken voor de zijkanten.

De pluizige wol voor de rand had ik al, de 'wol' voor het middendeel is samengesteld uit drie garens, een bruine chenilledraad, een blauw gemeleerde draad (die ik anders veel te bont vond, maar hier gaat ie op in het grote geheel) en een crème bouclegaren. Het patroon komt uit een boekje van Filati (van het garenmerk Lana Grossa).

2 opmerkingen:

  1. Jawel de aanhouder wint...soms moet je dingen even van je af leggen om er vervolgens met volle moed opnieuw aan te gaan beginnen.
    Groetjes Natascha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heb je ook een patroon of beschrijving hoe je deze moet maken ?

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je de moeite neemt om te reageren! Dat wordt altijd gewaardeerd!